Faceti cunostinta cu Coconul Avionului Solar
Solar Impulse a decolat luni dimineata, 03 iunie, la 04:06 a.m. CDT (UTC-5) din Aeroportul International Dallas Fort Worth (TX), spre Aeroportul Lambert-St. Louis International (MO). Aceasta va fi cea mai lunga misiune de zbor a lui Bertrand, de aproximativ 21 ore si va conduce avionul solar peste Tulsa si Kansas.
Va fi un zbor dificil din cauza conditiilor meteorologice devastatoare cu care aceasta regiune a fost confrunta in ultimele saptamani. De fapt, cea mai recenta victima a capriciilor naturii a fost orasul de destinatie a lui Solar Impulse, St Louis. Vinerea trecuta, guvernatorul din Missouri, Jay Nixon, a declarat stare de urgenta dupa furtuni violente, inclusiv viituri si tornade care au provocat intreruperi de energie la scara larga si daune grave de infrastructura. Ferocitatea furtunilor a afectat grav Aeroportul International Lambert-St. Louis, unde Solar Impulse este asteptat sa aterizeze maine dimineata, devreme, candva dupa miezul noptii CDT (UTC-5).
Ca urmare, hangarul care ar fi trebuit sa gazduiasca avionul solar in timpul opriri sale la Missouri a fost nefunctional. Prin urmare, Solar Impulse a decis sa ridice pentru prima data propriul hangar gonflabil – o structura revolutionara ultra-usoara, foarte versatila, special destinata pentru zborul in jurul lumii, programat pentru 2015. Hangarul, a carui existenta este datorata valorosului sprijin al partenerului nostru principal Solvay, nu a fost folosit in timpul misiunilor. Echipa este un pic emotionata, dar nu exista alternative.
Hangarul a fost proiectat pentru a fi de greutate si rezistenta optima. Este rezistent la apa si la foc si a fost construit pentru a rezista la viteze ale vantului de pana la 62 mph (100 km / h). Acesta este translucid, permitand ca lumina soarelui sa treaca prin el, un avantaj pentru incarcarea bateriilor avionului solar. Este nevoie de ceva mai mult de 4 ore pentru a configura structura principala a hangarului, lucru cu care echipajul de la sol va fi ocupat in St Louis in timp ce asteapta sosirea avionului si inca 2-3 ore pentru a-l asigura pe deplin.
Hangarul mobil este extrem de practic pentru un proiect care va zbura in jurul lumii, intr-un avion solar. Pilotii, André si Bertrand, vor fi asteptati sa aterizeze in zone indepartate, care nu ar putea fi echipate cu o infrastructura suficient de mare pentru a gazdui un avion cu o astfel de anvergura a aripilor. De asemenea, din cauza greutatii mici a avionului solar, acesta trebuie sa fie protejat in orice moment de conditiile meteorologice nefavorabile.
Flexibilitatea este modus operandi al proiectului Solar Impulse si, inca o data, ceva care ar fi putut parea initial ca un obstacol s-a dovedit a fi o oportunitate.
5 motive pentru care puteti deveni PARTENER Add-Energy Renewable Romania
Pentru a deveni PARTENER ADD ENERGY ,accesati sectiunea
Pentru mai multe detalii accesati sectiunea