Combustibil pe bază de alge la vânzare în Bay Area
O mostră a unui produs derivat de combustibil biodiesel 100% obtinut din alge, precum Solazyme, al Inc și Combustibili propulsati, printr-un efort comun, a inceput sa se vanda marți 13 noiembrie 2012 la o stație Valero in Redwood City, California, statia reprezentand una dintre cele patru locatii de alimentare din Bay Area.
Soferii din Area Bay vor fi primii consumatorilor din întreaga lume, acestia avand posibilitatea sa isi alimenteze rezervoarele cu combustibil biodiesel ecologic american. Foto : Michael Macor ,Chronicle.
Combustibil pe bază de alge se afla la vânzare în Bay Area 01 cat si în Bay Area 02.
"Big oil" a avut un succes mic, dar semnificativ marți, când șoferii din Bay Area au început să umple rezervoarele cu combustibil obtinut din alge, devenind primii cetățeni din lume ce au utilizat un produs obtinut in tara lor care ar putea revolutiona intreaga industrie de combustibil.
Primul combustibil alternativ obținut din alge a fost prezentat la vânzare la patru benzinării din Bay Area, acest lucru reprezentand prima etapa dintr-o campanie de promovare a combustibilului ecologic ce va lovit piața de profil.
" Astăzi, la acest post, vom pune o miză în joc " a declarat Matt Horton, director executiv al Propel combustibili, pe parcurs ce pregătea umplerea primului tanc cu produse pe bază de alge, la stația Valero din Whipple Avenue, în Redwood City.
" Sperăm ca pe viitor sa se construiască sute de posturi de acest gen în California. "
Combustibilul reprezinta, de fapt, 20% alge și 80% motorina, este disponibil pentru orice vehicul ce ruleaza pe motorină, acesta eliminand mult mai putine gaze cu efect de seră si smog, conform declaratiilor Dlui Horton .
Surse de combustibil ecologic la preturi accesibile.
Există acum mai mult de un milion de californienii ce conduc autovehicule alimentate cu combustibil alternativ, dar nu există combustibil destul de ecologic, iar linia de alimentare este practic inexistent, a spus Horton .
Produsul, obținut din alge cultivate de către compania Solazyme in sudul San Francisco-ului, a fost folosit în studii de companiile militare și industriale. Programul – pilot se va face disponibil pe piața de retail peste o lună de la alimentarea cu combustibil curat a rezervoarelor – din stațiile din Redwood City, San Jose, Berkeley și Oakland. După o lună, o decizie va fi luată dacă se va continua sau nu cu actualul produs.
Combustibilul obtinut din alge, numit Biodiesel B20, a fost vandut pentru un pic mai puțin de 4.25 dolari pe galon în Redwood City. Asta reprezentand echivalentul pretului mediu de motorină în California.
" Vorbim despre combustibili diesel, ce sunt oferiti la prețuri standard ", a declarat Bob Ames, vicepresedinte responsabil de combustibili și de comercializare pentru Solazyme.
Creat prin fermentare
Ames a precizat ca uleiul obtinut din alge se produce în vase de inox la centrala Solazyme în Peoria, Illinois, folosind un proces de fermentație, în care un organism specific, numele ne dezvaluindu-l, este combinat cu zahăr. El a declarat ca firma a testat mai multe specii de alge de-a lungul anilor pentru a determina care dintre acestea s-ar putea reproduce rapid și în mod repetat.
Uleiul rezultat este transformat în diferite tipuri de combustibil, inclusiv jet și combustibilii marin, la o instalație de biomotorină în California. Produsul final produce cu 30 % mai putine particule nocive, cu 20 % mai putin monoxid de carbon si cu 10 % mai putine hidrocarburi decât alta motorină sau combustibili biodiesel.
Acesta este un exemplu, a spus el, "este modul de utilizare a unora dintre cele mai mici microorganisme din lume pentru a rezolva unele dintre cele mai mari probleme ale lumii. "
Noul gaz se aliniaza conform standardelor de combustibil cu emisii reduse de carbon din California, unde producătorii de combustibili sunt obligati sa reduca cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră în produsele lor cu 10 % până în 2020. În ianuarie, California Air Resources Board a aprobat reguli stricte menite să reducă la jumătate emisiile de carbon ale vehiculelor până în 2025. Aceasta înseamnă ca producatorii auto vor trebui sa taie gazele de evacuare cu două treimi și sa înceapa sa produca in masa automobile ce nu ruleaza cu benzina.
Ideea din spatele cerintele, ce va deveni din ce in ce mai stricta pe parcurs ce trec anii, este de a promova inovația în baterii, pile de combustie cu hidrogen și tehnologia plug-in hibrid și reducerea dependenței statului de petrol. Scopul este de a avea cel puțin 80 % din flota de stat a noilor vehicule care rulează pe tehnologii ce folosesc combustibil curat până în 2050.
Biocombustibili ce contin o concentratie redusa de carbon vor fi, fără îndoială, o parte a soluției, potrivit experților.
Furnizarea in vederea satisfacerii cererii.
Porumbul, grăsimea de gătit cat și alte produse au fost încercate. În prezent, companiile petroliere realizeaza experimente cu amestecuri de biocombustibili, inclusiv etanol celulozic făcut din iarbă, trestie de recoltă sau plante lemnoase, dar există întrebări serioase daca aprovizionare poate satisface cererea. Soferii folosesc în primul rând diesel pentru că este cel disponibil.
Există indicii că lucrurile au început să se întoarcă. Emeryville's Amyris Inc au format un joint-venture la sfârșitul anului trecut cu gigantul petrolier francez TOTAL pentru a proudce diesel din surse regenerabile și "jet fuel" pe piața mondială .
Propulsa încearcă să asigure infrastructura. Compania are în prezent o rețea de 29 de benzinării, dintre care șapte în Bay Area unde se închiriază spațiul și oferă diferite tipuri de biodiesel.
Horton a precizat ca majoritatea vehiculelor diesel ar putea rula cu 100 % combustibil obtinut din alge, dar realizarea acestui lucru ar duce la costuri mai mari pentru consumator. De asemenea a precizat ca multi constructori auto se opun unui amestec mai mare de 20 %. Telul este de a creșteca amestecul de alimentare și necesarul dealungul timpului.
" Este într-adevăr o întrebare de acces la care lucrăm pentru a o remedia ", a spus el. " Nici unul dintre acești combustibili nu reprezinta un glont de argint care va rezolva problema și ne va duce la momentul in care nu va mai trebui sa folosim petrol. Vor aparea o varietate de combustibili. Sarcina noastră este de a coordona gradul de conștientizare. Atunci când consumatorii vor afla de existenta produsului, de faptul ca are un preț corect și reduce emisiile de carbon, ei il vor folosi. "
5 motive pentru care puteti deveni PARTENER Add-Energy Renewable Romania
Pentru a deveni PARTENER ADD ENERGY ,accesati sectiunea
Pentru mai multe detalii accesati sectiunea