Cererea consumatorilor de soluţii pentru problemele climatice duce la extinderea Brend-ului WindMade
Doha, 4 decembrie 2012. Organizaţia WindMade a anuntat astazi dezvoltarea unui nou Brand / Logo de consum dedicat companiilor si produselor realizate cu ajutorul energiei regenerabile. Acest lucru va fi susținut de UN Global Compact, WWF, Sisteme eoliene Vestas şi Consiliul Global al Energiei Eoliene, partenerii din spatele brandului ecologice WindMade. Această mișcare a fost declarată la o conferință de presă în cadrul negocierilor climatice COP18 de la Doha.
"Extinderea WindMade este o progresie naturala, iar această mișcare urmează cererii puternice de pe piață," a declarat Steve Sawyer, președintele WindMade.
WindMade a fost lansat în 2011 ca prim logo de consum la nivel mondial pentru companiile ce se ocupă cu energia eoliană. O serie de companii importante la nivel mondial, inclusiv Motorola, Bloomberg, Deutsche Bank, Widex și BD (Becton, Dickinson and Company) au adoptat deja eticheta WindMade pentru a demonstra angajamentul lor de a utiliza energie regenerabilă în cadrul operațiunilor lor.
"Atât sectorul privat cât şi consumatorii au un rol crucial în abordarea schimbărilor climatice, iar valoarea acțiunii corporative voluntare nu poate fi destul de accentuat", a declarat Christiana Figueres, secretarul executiv al UNFCCC.
Noua etichetă din familia WindMade va recunoaște o mare varietate de surse de energie regenerabilă, inclusiv energia eoliană, solară, geotermală, precum și puterea hidro si biomasă din sistemele de certificare aprobate. Acest lucru va oferi un plus de flexibilitate companiilor care utilizează mai multe tehnologii de energie regenerabilă în mixul lor energetic.
"Această nouă etichetă duce mai departe progresele realizate de WindMade în a introduce cu succes societățile în abordarea impactului schimbărilor climatice", a declarat Georg Kell, Directorul Executiv al UN Global Compact.
"Susținem pe deplin extinderea portofoliului existent al etichetei WindMade pentru a include o etichetă globală de energie din surse regenerabile”, a declarat Samantha Smith, liderul Iniţiativei Globale pentru Climat şi Energie WWF. "Afacerea progresivă poate juca un rol-cheie în promovarea acestei ambiții angajându-se voluntar să facă mai mult decât impun reglementările, și să sprijine astfel mutările pe care guvernele din întreaga lume le stabilesc pentru obiective ambițioase regenerabile în anul 2030."
Un sondaj la nivel mondial totalizând 24.000 de consumatori din peste 20 de ţări, realizat la inceputul acestui an, arată că 92 la sută din consumatori cred că energia regenerabilă este o soluție bună pentru atenuarea schimbărilor climatice, și că, dacă ar fi să aleagă, cei mai mulţi dintre ei ar prefera produsele realizate cu energie din surse regenerabile. Eticheta WindMade se bazează pe principii de credibilitate, transparență și comunicare intuitivă, elemente primordial pentru ca o etichetă ecologică să rețină atenția consumatorilor.
"Companiile sunt joacă un rol tot mai important în stimularea investițiilor de energie regenerabilă în jurul lumii. Știm de asemenea din statisticile noastre: consumatorii sunt gata să recompenseze companiile care utilizează energie curată", a declarat Morten Ålbæk, vice-președintele Global Vestas. “Să avem o etichetă a consumatorilor care creează transparenţă în legatură cu utilizarea de energie regeneranbilă a companiilor este o propunere cu avantaje de ambele părţi. Suntem foarte încântaţi să vedem ca WindMade a făcut acest important pas în acţiunea pe care am început-o acum 2 ani”, a conchis Albaek.
Noua etichetă se va construi pe bazele tehnice ale standardului WindMade și va fi aplicabilă organizațiilor, clădirilor, evenimentelor și, eventual, produselor.
Noua etichetă pentru energii regenerabile este în curs de dezvoltare şi va fi lansată în anul 2013.
The recording of the press conference at COP18 in Doha can be watched here.
—– windmade.org —
5 motive pentru care puteti deveni PARTENER Add-Energy Renewable Romania
Pentru a deveni PARTENER ADD ENERGY ,accesati sectiunea
Pentru mai multe detalii accesati sectiunea