Aproape de casa sa, Walgreen testeaza energia – idei salvatoare de energie
O descriere a unui magazin Walgreen ce este construit in Evanston, Illinois, in nordil Chicago-ului, include acoperisul inclinat, care contine mai mult de 800 de panouri solare.
CHICAGO – Pe masura ce compania Walgreen isi extinde elementele de vanzare la salate proaspete, DVD-uri Redbox de inchiriat si scanere foto digitale, printre alte produse, consumul sau de energie continua sa creasca.
Nathan Weber pentru The New York Times
Locatia constructiei magazinului Evanston luna trecuta. Walgreen, cu sediul in Deerfield, Illinois, asteapta sa deschida "magazinul cu energie neta zero" de Ziua Recunostintei.
In timp ce compania nu poate reduce imediat, in mod semnificativ, utilizarea de energie electrica in toate magazinele, construieste un "magazin cu energie neta zero" experimental, la nord de Chicago, care se spera ca va produce mai multa energie decat consuma.
"Suntem la fel ca majoritatea caselor americane, bazandu-ne tot mai mult pe servere, calculatoare si monitoare", a declarat Menno Enters, director Walgreen de energie si sustenabilitate. "Trebuie sa ne reducem consumul de energie electrica".
Echipamentul de energie alternativa al magaziniului in constructie din Evanston, Illinois, include mai mult de 800 de panouri solare pe acoperis, doua turbine eoliene si un sistem de energie geotermala sapat la sute de metri sub fundatia magazinului.
Planificatorii si inginerii constructiei Walgreen estimeaza ca magazinul cu energie neta zero va folosi aproximativ 200.000 de kilowati-ora de electricitate timp de un an, in timp ce va genera aproximativ 256.000 de kilowati-ora in aceeasi perioada.
"Exista o multime de alti retaileri care consuma mai putina energie pe metru patrat – cand va ganditi la un magazin de haine – dar Walgreen vinde de toate, lucru care face ca magazinul net zero sa fie mult mai dificil de scos la capat", a spus domnul Enters. "Daca Walgreen poate face acest lucru, o multime de alti retaileri pot face acest lucru".
Conceptul net zero face parte din planul de sustenabilitate generala al gigantului retail, de a reduce consumul de energie cu 20 la suta pana in 2020, la cele peste 8.000 de magazine ale sale, inclusiv magazinele Duane Reade din zona New York-ului. Acest obiectiv este, de asemenea, tinta Departamentului de Energie cu initiativa „Provocarea Cladiri mai Bune”, pe care presedintele Obama a infiintat-o in 2011 pentru a incuraja conservarea energiei in intreaga tara si pe care Walgreen a semnat-o.
Efortul nu este fara provocari, sau costuri suplimentare.
Costul construirii noului magazin va fi aproximativ de doua ori mai mare decat al unui magazin tipic nou, desi directorii Walgreen nu vor sa dezvaluiasca detalii financiare. De-a lungul timpului, cu toate acestea, directorii se asteapta sa-si recupereze costurile suplimentare din reducerea consumului de energie, credite si rabaturile de la companiile de utilitati fiscale ale magazinului.
Un purtator de cuvant al Departamentului de Energie a declarat ca agentia nu stia de vreun proiect net zero finalizat in randul a mai mult de 110 proiecte publice si private de conservare a energiei comerciale, industriale si guvernamentale care fac parte din programul de guvernare pentru a reduce consumul.
Desi departamentul nu ofera stimulente sau bani pentru imbunatatiri in randul proiectelor, un purtator de cuvant al Departamentului, Maria Vargas, a declarat ca "de multe ori utilitatile locale sau altii chiar ofera stimulente". In cazul Walgreen, compania a declarat ca magazinul Evanston ar genera in cele din urma mai multa energie electrica decat este necesara, astfel incat excedentul ar putea fi vandut la utilitatile locale, ceea ce expertii energetici numesc „setarea inversa a contorului” sau "vanzarea inapoi la retea".
Alte stimulente sunt oferite de companiile care doresc sa investeasca in energia alternativa. Walgreen a declarat ca asteapta sa primeasca reduceri pentru sisteme de iluminat si mecanice, in cadrul unui program separat.
In ceea ce priveste stimulentele federale, Walgreen intentioneaza sa aplice pentru credite fiscale de energie pentru investitii geotermale, pana la 10 la suta din cheltuielile sale, precum si pentru investitii eoliene, pana la 30 la suta din cheltuieli.
Dna Vargas a mentionat ca Walgreen a fost interesat sa impartaseasca planul sau net zero. "Vrem sa avem modele replicabile pentru a elimina dificultatile de invatare cu privire la modul de a face acest lucru", a spus ea. "Asteptam cu nerabdare sa vedem rezultatele".
Walgreen nu are planuri sa construiasca toate noile sale magazine in varietatea net zero, dar compania nu exclude mai multe astfel de magazine. Foloseste, de asemenea, magazinul net zero ca laborator pentru a testa strategii de succes de reducere a energiei, care ar putea fi incorporate in magazine noi sau mai vechi.
"O multime de lucruri pe care le facem in Evanston le-am facut in alte locuri, dar nu toate intr-un singur magazin", a declarat Jamie Meyers, directorul de durabilitate al Walgreen. "Oportunitatea este sa le combinam impreuna pentru a vedea care ar fi rezultatul. Apoi, vrem sa vedem daca exista sinergii si sa le punem in magazine noi".
Walgreen incorporeaza mai multe strategii de conservare si de producere a energiei in magazinele existente, inclusiv LED-uri de iluminat, materiale de constructii eficiente energetic si agenti frigorifici pentru incalzire pe baza de dioxid de carbon, de racire si de refrigerare.
Noul magazin, pe locatia unui magazin vechi care a fost demolat pe Bulevardul Chicago si Strada Keeney in Evanston, este construit prin reciclarea a mai mult de 85 la suta din materialul magazinului demolat, cum ar fi caramizi, beton si metal.
Planul este ca noul magazin Walgreen, situat la doar sase strazi in vest de Lacul Michigan, sa capteze infamele rafale din zona cu turbine eoliene, ce vor fi la fel de inalte ca si magazinul. Vor fi 850 de panouri solare, care vor acoperi practic intregul acoperis usor inclinat, pentru a crea energie solara.
In plus, Walgreen a forat opt gauri de 168 de metri pentru conducte – un director le-a descris ca fiind la fel de adanci pe cat este de inalt punctul de reper Chicago Board of Trade Center – pentru a crea un sistem de energie geotermala, care va folosi temperatura constanta a pamantului pentru a incalzi si raci cladirea.
Asa-numitele sonde geotermale vor transporta un amestec de apa / glicol la o temperatura constanta de 55 de grade. Acest lucru inseamna ca magazinul va consuma doar suficienta energie electrica pentru a fi incalzite sau racite alte 17 grade, sau ceva de genul, pentru a ajunge la o temperatura tipica de 22 grade Celsius.
Directorii spun ca apropierea magazinului net zero fata de sediul central Walgreen, aproximativ la15 mile distanta, in Deerfield, Illinois, permite inginerilor companiei si planificatorilor sa urmareasca mai indeaproape si sa faca ajustari in cazul in care magazinul nu isi atinge obiectivele. "Daca ne abatem de la utilizarea prezisa, putem afla mai repede care este motivul", a spus domnul Enters.
Conceptul net zero castiga deja atentia la nivel mondial datorita unei pagini de Facebook pe care Walgreen a creat-o pentru a actualiza clientii din Comunitatea Evanston, care include Universitatea Northwestern, despre constructia magazinului. Se asteapta ca magazinul sa fie deschis de Ziua Recunostintei, la timp pentru sezonul de cumparaturi.
Fanii de pe Facebook primesc actualizari periodice cu privire la constructie. Una a fost cu privire la utilizarea caramizilor de la CalStar Products, cu sediul in Racine, Wisconsin. CalStar nu arde produsele sale de zidarie, "astfel incat este necesara mai putina energie pentru a forma caramizile si este produs mult mai putin CO2", a declarat Walgreen pe site.
Walgreen intentioneaza sa solicite statutul de LEED Platinum al Consiliului de Constructii Verzi din Statele Unite, cea mai mare titulatura a Consiliului. Directorii companiei spun ca au primit cereri pentru excursii de la colegii de inginerie si profesori din intreaga tara, precum si de la grupuri de turism din Japonia, odata ce cladirea este completa.
"Ar putea deveni o atractie turistica", a spus domnul Enters.
source: http://www.nytimes.com
5 motive pentru care puteti deveni PARTENER Add-Energy Renewable Romania
Pentru a deveni PARTENER ADD ENERGY ,accesati sectiunea
Pentru mai multe detalii accesati sectiunea